Tuesday, September 3, 2013

Oh My Negaraku

"Banyak kompelin maknanya banyak tak bersyukur taw"

Eh? I see..

Semalam, kerajaan kesayangan rakyat Malaysia dengan bangganya telah menaikkan harga minyak sebanyak 20sen. Jangan cakap 'JE'! Tembak bunuh nanti kang sorang2. Hangin tak hangin. Keluaga aku ni yang boleh dikatakan ekonomi yang hampir stabil lah kut pun terasa suffocate sengkek dengan situasi yang mencengkam ni apa gamaknya golongan yang lagi susah dan sengsara. Allah :'(  Pemimpin2 semua tak rasa bersalah ke? Tak rasional langsung dalam pertimbangan. Hanya inikah jalan pilihan kalian yang terbaik? Dengan menekan dan memperkudakan rakyat?


Tapi aku rasa lagi tak rasional mereka2 yang dibutakan mata dengan isu ini. Serius aku kesian. Sahabat2, bukaklah mata kalian. Jangan hanya tunduk dan patuh and worser, you start to blame other people. Come back to your common sense!


I pray for a better nation. I mean BETTER. Yes better.


Aku tengok Mesir, aku sebak. Sebab jalan skrip negaranya seakan akan ingin sama dengan sebuah negara.








No comments: